fbpx Terapia grupowa - CTM Gdańsk i CTM Rzeszów - START! | CTM Centrum Terapii

Terapia grupowa - CTM Gdańsk i CTM Rzeszów - START!

Prowadzimy specjalistyczną terapię grupową  dla dzieci nieśmiałych i z zaburzeniami lękowymi.

Prowadzimy profesjonalną terapię grupową zaburzeń lękowych i nieśmiałości. Zajęcia prowadzone są według innowacyjnej formuły CTM, łączącej starannie wybrane techniki behawioralne wraz z zapewnieniem dzieciom ogromnej porcji dobrej zabawy i relaksacji. Dobór dzieci do grupy terapeutycznej podlega ściśle ustalonym kryteriom CTM, zapewniającym sukces zarówno dla dzieci nieśmiałych jak i dla dzieci z zaburzeniami lękowymi. Raz w miesiącu odbywają się warsztaty dla rodziców. Terapię grupową prowadzą psycholodzy i psychoterapeuci CTM  według autorskich, wystandaryzowanych metod CTM, zapewniających skuteczność procesu grupowego. Dzięki umiejętnie zastosowanym technikom behawioralnym dzieci stopniowo dokonują postępu w zakresie komunikacji i budowania relacji z rówieśnikami. Dzieci i rodzice otrzymują realistyczne zadania obejmujące sferę relacji w rodzinie, a także przejawów odwagi w rożnych środowiskach.

 

 

 

 

 

 

 

CTM Gdańsk

Dla dzieci w wieku dzieci w wieku przedszkolnym,  dzieci w wieku wczesnoszkolnym 

Prowadzący: Magdalena Kornacka-Kowalewska, Agnieszka Gardzielewska, Agata Gąsior.

Czas trwania grupy: czas trwania około 3-4 miesiące: planowy termin rozpoczęcia: połowa lutego 

Cykl marzec - maj 

Terminy: 1 raz w tygodniu, piątek po południu lub sobota do południa, godzina będzie ustalona po zebraniu grupy

Koszt zajęć terapeutycznych:

Opcja odpłatności za każde zajęcia osobno: 100 zł za zajęcia (około 3 zajęcia w miesiącu dla dzieci i 1 warsztat dla rodziców)

Koszt warsztatów dla rodziców: 100zł za spotkanie (60min)

Płatność za cały miesiąc

Zapisy: tel. 600 675 258 gdansk@mutyzm.pl

 
Program zajęć "Poszukiwacze odwagi! " został opracowany z myślą o następujących celach:
  1. Wzmocnienie  poczucia własnej wartości dziecka
  2. Pomoc dziecku w przełamaniu lęków i schematów
  3. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i społecznych
  4. Budowanie pewności siebie dziecka
  5. Rozwijanie zdolności radzenia sobie w nowych sytuacjach 

WAŻNE: 

Przed rozpoczęciem zajęć grupowych obowiązuje konsultacja z rodzicami umożliwiająca poznanie dziecka i jego sytuacji. W trakcie konsultacji omawiamy również z rodzicem cel pracy i sposoby wzmacniania efektów zajęć w domu rodzinnym. Aby przygotować dziecko na zajęcia grupowe niezbędne jest również spotkanie indywidualne z dzieckiem. Służy ono zbudowaniu poczucia bezpieczeństwa w kontakcie z terapeutą oraz zbadaniu potrzeb dziecka. Okres przygotowania dziecka do zajęć grupowych jest różny. Dzieci nieśmiałe mogą potrzebować tylko jednego spotkania, natomiast dzieci z mutyzmem wybiórczym (selektywnym) lub zaburzeniem lękowym potrzebują zazwyczaj dłuższego okresu przygotowania. Gotowość psychologiczną dziecka do skorzystania z zajęć grupowych ocenia terapeuta prowadzący daną grupę dzieci. Udział dziecka w zajęciach grupowych jako jedynej formie pomocy nie gwarantuje pokonania mutyzmu lub zaburzenia lękowego. Do postępów dziecka znacząco przyczynia się zaangażowanie rodziców: realizacja zadań dla rodziców, udział w warsztatach i konsultacjach dla rodziców czy prowadzenie adekwatnych oddziaływań na terenie placówek edukacyjnych.

CTM Rzeszów

Prowadzimy nabór w 3 grupach wiekowych: 5-6 lat, 7-9 lat, 10-12lat

Prowadzący: Dorota Czechowicz - psycholog, Jadwiga Ziemba – psycholog.

Czas trwania grupy: 16 spotkań (około 4 miesięcy), planowany termin rozpoczęcia koniec lutego 2024

Terminy: 1 raz w tygodniu, czwartek popołudniu, godzina będzie ustalona po zebraniu grupy

 Koszt zajęć terapeutycznych:

1.      Opcja odpłatności za każde zajęcia osobno: 130zł za zajęcia

2.      Opcja odpłatności za cały miesiąc z góry: 90zł za zajęcia

(w przypadku nieobecności koszt zajęć nie jest zwracany)

 

Koszt warsztatów dla rodziców: 60 zł za spotkanie (60min)

Koszt spotkania podsumowującego z rodzicami (30min): 80zł

 

Zapisy: 530 001 410, mutyzm.rzeszow@gmail.com

Program zajęć "Poszukiwacze odwagi! " został opracowany z myślą o następujących celach:

  1. Wzmocnienie  poczucia własnej wartości dziecka

  2. Pomoc dziecku w przełamaniu lęków i schematów

  3. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i społecznych

  4. Budowanie pewności siebie dziecka

  5. Rozwijanie zdolności radzenia sobie w nowych sytuacjach 

WAŻNE: 

Przed rozpoczęciem zajęć grupowych obowiązuje konsultacja z rodzicami umożliwiająca poznanie dziecka i jego sytuacji. W trakcie konsultacji omawiamy również z rodzicem cel pracy i sposoby wzmacniania efektów zajęć w domu rodzinnym. Aby przygotować dziecko na zajęcia grupowe niezbędne jest również spotkanie indywidualne z dzieckiem. Służy ono zbudowaniu poczucia bezpieczeństwa w kontakcie z terapeutą oraz zbadaniu potrzeb dziecka. Okres przygotowania dziecka do zajęć grupowych jest różny. Dzieci nieśmiałe mogą potrzebować tylko jednego spotkania, natomiast dzieci z mutyzmem wybiórczym (selektywnym) lub zaburzeniem lękowym potrzebują zazwyczaj dłuższego okresu przygotowania. Gotowość psychologiczną dziecka do skorzystania z zajęć grupowych ocenia terapeuta prowadzący daną grupę dzieci. Udział dziecka w zajęciach grupowych jako jedynej formie pomocy nie gwarantuje pokonania mutyzmu lub zaburzenia lękowego. Do postępów dziecka znacząco przyczynia się zaangażowanie rodziców: realizacja zadań dla rodziców, udział w warsztatach i konsultacjach dla rodziców czy prowadzenie adekwatnych oddziaływań na terenie placówek edukacyjnych.

Poznaj opinie rodziców dzieci, które brały udział w zajęciach w oddziale CTM Rzeszów:

 

Natalia ośmieliła się troszkę do innych dzieci. Już w przedszkolu nie stoi na środku sali, tylko po przyjściu idzie bawić się do innych dzieci. Ostatnio bawiła się na placu zabaw z obcą dziewczynką, co stanowi duży postęp.

Natalia była zadowolona z zajęć. Chętnie na nie chodziła. Podobały się jej gry, zabawy i wyzwania wymyślane przez Panie prowadzące zajęcia. Chętnie opowiadała o tym co działo się na zajęciach.

Warsztaty dla rodziców były prowadzone w sposób bardzo ciekawy. Pozwalały zrozumieć nam rodzicom co czuje nasze dziecko podczas, gdy my nie potrafiliśmy zrozumieć dlaczego nasze dziecko tak się zachowuje, dlaczego jest takie nieśmiałe.

Mama 7-letniej Natalii

 

Dostrzegam zmiany związane w szczególności  z większą odwagą. Dotychczas córka tylko stała lub siedziała w przedszkolu przy stoliku. Teraz bierze udział w zabawach ruchowych, korzysta z toalety i próbuje nowych posiłków.

Po każdych zajęciach Pati opowiadała co robiła na zajęciach z wielką radością.  Wiele razy chciała częściej przyjeżdżać.

Warsztaty dla rodziców oceniam na „tak”. Są bardzo potrzebne. Poruszane tematy były niby oczywiste, ale w danej sytuacji źle się do tego podchodziło, np. metodę małych kroków z powodu małych postępów chce się odpuścić, a jest to niekorzystne.

Mama 6-letniej Patrycji

 

Bartek zaczyna się częściej odzywać w miejscach publicznych. Swobodnie rozmawia z kolegami i koleżankami z przedszkola. Jest bardziej śmiały.

Bartek o samych zajęciach nie mówił dużo, ale bardzo chętnie przyjeżdżała na kolejne spotkanie.

Warsztaty dla rodziców były bardzo ciekawe. Wiele z zaprezentowanych sposobów pracy z dzieckiem nauczyły nas rozmawiać z dziećmi, patrzeć na ich problemy ich oczami, pomagać im rozwiązywać trudności, a nie dawać gotowe rozwiązania. W pracy z Bartkiem bardzo przydała się metoda małych kroków, dzięki niej zaczął rozmawiać w przedszkolu.

Mama, 5-letniego Bartka

 

Dziecko jest znacznie bardziej otwarte w kontaktach z innymi dziećmi. Nadal odczuwa strach, ale znacznie szybciej sobie z nim radzi. Bierze udział w przedstawieniach w przedszkolu.

Lila była zadowolona z zajęć, chętnie opowiadała o zabawach, w których uczestniczyła.

Jesteśmy zadowoleni z warsztatów dla rodziców, choć powinniśmy poświęcić więcej czasu na wdrożenie działań.

Tata 7-letniej Lilki

 

Nadia jest bardziej radosna, chętniej odzywa się w grupie rówieśników. Małe zmiany w stosunku do dorosłych.

Nadii bardzo podobały się zajęcia, chętnie w nich uczestniczyła.

Warsztaty dla rodziców były pomocne.

Mama 7-letniej Nadii

 

Aurelka jest spokojniejsza. Nie wpada w ataki gniewu jak wcześniej. W dalszym ciągu jest wstydliwa i lubi się  nie odzywać, ale widać zmiany w chęci bycia samodzielnym: na placu zabaw nie potrzebuje opieki rodzica i jego bliskiej obecności, idąc do kogoś w gości nie ma większego problemu w nawiązaniu kontaktu z innymi dziećmi. Będąc w miejscach publicznych sama raczej nie poprosi, ale nie wstydzi się aż tak , jak to było do tej pory.

Aurelka zawsze chodziła na zajęcia z ogromną chęcią i zapałem, darzyła panie wielką sympatią.

Dla mnie omawiane tematy na warsztatach dla rodziców były bardzo pomocne. Szczególnie jeśli chodzi o relacje jakie często pojawiają się w zachowaniu rodziców w różnych sytuacjach, na które nie zwraca się uwagi, a mogą być ważne dla dziecka i wpływać na jego zachowanie. Przedstawione ćwiczenia pozwalały trochę wejść w rolę dziecka lub rodzica w danej sytuacji. Ja powoli zaczynam widzieć swoje błędy i zastanawiać się zanim coś powiem.

Podobały mi się zadania domowe, gdzie dziecko mogło powiedzieć co i jak robiło na zajęciach, kontynuować zadanie w domu i dowiedzieć się czegoś więcej o swoim rodzicu, np. czego on sam się boi, mieć możliwość spędzenia więcej czasu z dzieckiem i wzmocnienia więzi między sobą. Wydaje mi się, że niektóre zadania wzmacniały u dziecka poczucie, że może więcej rodzicowi powiedzieć i może mu zaufać.

Mama 5-letniej Aurelki

 

Dostrzegam u mojej córki większą pewność siebie, otwartość na kontakt z dziećmi, podejmowanie rozmowy z rówieśnikami, z lekarzem, z ciocią.

Nadia mówiła, że zajęcia są super, fajne panie, zabawy i naklejki. Chętnie przyjeżdżała na zajęcia. Z uśmiechem i radością wspomina każde spotkanie.

W naszym przypadku warsztaty dla rodziców były bardzo pomocne. Dzięki nim wiemy jak rozwiązać niektóre trudne sytuacje, z którymi musi zmierzyć się nasze dziecko.

Mama 6-letniej Nadii

 

Maks stał się bardziej odważny, mówi w przedszkolu. Rozmawia z paniami nauczycielkami, z dziećmi, z sąsiadami. Jeszcze czasami ma strach przed czymś zupełnie nowym, ale widać że stara się z tym walczyć.

Syn był bardzo zadowolony z zajęć. Zawsze z utęsknieniem wyczekiwał czwartku, chciał jeździć na zajęcia. Był smutny, gdy nie mógł uczestniczyć, np. z powodu przeziębienia.

Warsztaty dla rodziców były bardzo pomocne chociażby w zrozumieniu tego, że dziecko nie robi specjalnie tego, że nie mówi.

Tata 5-letniego Maksa

 

Syn stał się bardziej otwarty. Chętniej opowiada o swoich problemach i sam stara się je rozwiązywać. Jest pozytywniej nastawiony do życia i ma lepsze kontakty z rówieśnikami. Syn bardzo chętnie uczestniczył w zajęciach, nie mógł się ich doczekać.

Mama 9-letniego Patryka

 

W odpowiedzi na Pani pytania z pewnością polecę zajęcia dla dzieci wymagających przepracowania tematu lęku i stresu. Syn bardzo chętnie uczestniczył w zajęciach, mimo pewnych ograniczeń myślę, że wyniósł z nich konkretną wiedzę na temat swoich lęków i obaw, oby to przeniosło się na praktyczne zastosowanie szczególnie w szkole.

Syn zawsze po zakończonych zajęciach chwalił się swoimi "małymi sukcesami" i wrażeniami, był pozytywnie nastawiony do nich i w miarę możliwości starał się stosować poznane techniki w życiu codziennym. Mam nadzieję, że z czasem to będzie jeszcze procentowało.

Mama 9-letniego Roberta

 

Zdecydowany wzrost samooceny,  prawie przestały występować wypowiedzi "nie nadaję się, nie potrafię, jestem słaby, jestem do niczego ..." itp. 

Piotrek po każdych zajęciach był zachwycony, a teraz cały czas dopytuje się: czy jeszcze będą takie zajęcia i kiedy.

Mama 7-letniego Piotrka