Prowadzimy specjalistyczną terapię grupową dla dzieci nieśmiałych i z zaburzeniami lękowymi.
Prowadzimy profesjonalną terapię grupową zaburzeń lękowych i nieśmiałości. Zajęcia prowadzone są według innowacyjnej formuły CTM, łączącej starannie wybrane techniki behawioralne wraz z zapewnieniem dzieciom ogromnej porcji dobrej zabawy i relaksacji. Dobór dzieci do grupy terapeutycznej podlega ściśle ustalonym kryteriom CTM, zapewniającym sukces zarówno dla dzieci nieśmiałych jak i dla dzieci z zaburzeniami lękowymi. Raz w miesiącu odbywają się warsztaty dla rodziców. Terapię grupową prowadzą psycholodzy i psychoterapeuci CTM według autorskich, wystandaryzowanych metod CTM, zapewniających skuteczność procesu grupowego. Dzięki umiejętnie zastosowanym technikom behawioralnym dzieci stopniowo dokonują postępu w zakresie komunikacji i budowania relacji z rówieśnikami. Dzieci i rodzice otrzymują realistyczne zadania obejmujące sferę relacji w rodzinie, a także przejawów odwagi w rożnych środowiskach.
CTM Gdańsk
Prowadzący: Magdalena Kornacka-Kowalewska, Agnieszka Gardzielewska, Agata Gąsior.
Czas trwania grupy: czas trwania około 3-4 miesiące: planowy termin rozpoczęcia: połowa lutego
Cykl marzec - maj
Terminy: 1 raz w tygodniu, piątek po południu lub sobota do południa, godzina będzie ustalona po zebraniu grupy
Koszt zajęć terapeutycznych:
Opcja odpłatności za każde zajęcia osobno: 100 zł za zajęcia (około 3 zajęcia w miesiącu dla dzieci i 1 warsztat dla rodziców)
Koszt warsztatów dla rodziców: 100zł za spotkanie (60min)
Płatność za cały miesiąc
Zapisy: tel. 600 675 258 gdansk@mutyzm.pl
- Wzmocnienie poczucia własnej wartości dziecka
- Pomoc dziecku w przełamaniu lęków i schematów
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i społecznych
- Budowanie pewności siebie dziecka
- Rozwijanie zdolności radzenia sobie w nowych sytuacjach
WAŻNE:
Przed rozpoczęciem zajęć grupowych obowiązuje konsultacja z rodzicami umożliwiająca poznanie dziecka i jego sytuacji. W trakcie konsultacji omawiamy również z rodzicem cel pracy i sposoby wzmacniania efektów zajęć w domu rodzinnym. Aby przygotować dziecko na zajęcia grupowe niezbędne jest również spotkanie indywidualne z dzieckiem. Służy ono zbudowaniu poczucia bezpieczeństwa w kontakcie z terapeutą oraz zbadaniu potrzeb dziecka. Okres przygotowania dziecka do zajęć grupowych jest różny. Dzieci nieśmiałe mogą potrzebować tylko jednego spotkania, natomiast dzieci z mutyzmem wybiórczym (selektywnym) lub zaburzeniem lękowym potrzebują zazwyczaj dłuższego okresu przygotowania. Gotowość psychologiczną dziecka do skorzystania z zajęć grupowych ocenia terapeuta prowadzący daną grupę dzieci. Udział dziecka w zajęciach grupowych jako jedynej formie pomocy nie gwarantuje pokonania mutyzmu lub zaburzenia lękowego. Do postępów dziecka znacząco przyczynia się zaangażowanie rodziców: realizacja zadań dla rodziców, udział w warsztatach i konsultacjach dla rodziców czy prowadzenie adekwatnych oddziaływań na terenie placówek edukacyjnych.
CTM Rzeszów
Prowadzący: Dorota Czechowicz - psycholog, Jadwiga Ziemba – psycholog.
Czas trwania grupy: 16 spotkań (około 4 miesięcy), planowany termin rozpoczęcia koniec lutego 2024
Terminy: 1 raz w tygodniu, czwartek popołudniu, godzina będzie ustalona po zebraniu grupy
Koszt zajęć terapeutycznych:
1. Opcja odpłatności za każde zajęcia osobno: 130zł za zajęcia
2. Opcja odpłatności za cały miesiąc z góry: 90zł za zajęcia
(w przypadku nieobecności koszt zajęć nie jest zwracany)
Koszt warsztatów dla rodziców: 60 zł za spotkanie (60min)
Koszt spotkania podsumowującego z rodzicami (30min): 80zł
Zapisy: 530 001 410, mutyzm.rzeszow@gmail.com
Program zajęć "Poszukiwacze odwagi! " został opracowany z myślą o następujących celach:
-
Wzmocnienie poczucia własnej wartości dziecka
-
Pomoc dziecku w przełamaniu lęków i schematów
-
Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i społecznych
-
Budowanie pewności siebie dziecka
-
Rozwijanie zdolności radzenia sobie w nowych sytuacjach
WAŻNE:
Przed rozpoczęciem zajęć grupowych obowiązuje konsultacja z rodzicami umożliwiająca poznanie dziecka i jego sytuacji. W trakcie konsultacji omawiamy również z rodzicem cel pracy i sposoby wzmacniania efektów zajęć w domu rodzinnym. Aby przygotować dziecko na zajęcia grupowe niezbędne jest również spotkanie indywidualne z dzieckiem. Służy ono zbudowaniu poczucia bezpieczeństwa w kontakcie z terapeutą oraz zbadaniu potrzeb dziecka. Okres przygotowania dziecka do zajęć grupowych jest różny. Dzieci nieśmiałe mogą potrzebować tylko jednego spotkania, natomiast dzieci z mutyzmem wybiórczym (selektywnym) lub zaburzeniem lękowym potrzebują zazwyczaj dłuższego okresu przygotowania. Gotowość psychologiczną dziecka do skorzystania z zajęć grupowych ocenia terapeuta prowadzący daną grupę dzieci. Udział dziecka w zajęciach grupowych jako jedynej formie pomocy nie gwarantuje pokonania mutyzmu lub zaburzenia lękowego. Do postępów dziecka znacząco przyczynia się zaangażowanie rodziców: realizacja zadań dla rodziców, udział w warsztatach i konsultacjach dla rodziców czy prowadzenie adekwatnych oddziaływań na terenie placówek edukacyjnych.
Poznaj opinie rodziców dzieci, które brały udział w zajęciach w oddziale CTM Rzeszów:
Natalia ośmieliła się troszkę do innych dzieci. Już w przedszkolu nie stoi na środku sali, tylko po przyjściu idzie bawić się do innych dzieci. Ostatnio bawiła się na placu zabaw z obcą dziewczynką, co stanowi duży postęp.
Natalia była zadowolona z zajęć. Chętnie na nie chodziła. Podobały się jej gry, zabawy i wyzwania wymyślane przez Panie prowadzące zajęcia. Chętnie opowiadała o tym co działo się na zajęciach.
Warsztaty dla rodziców były prowadzone w sposób bardzo ciekawy. Pozwalały zrozumieć nam rodzicom co czuje nasze dziecko podczas, gdy my nie potrafiliśmy zrozumieć dlaczego nasze dziecko tak się zachowuje, dlaczego jest takie nieśmiałe.
Mama 7-letniej Natalii
Dostrzegam zmiany związane w szczególności z większą odwagą. Dotychczas córka tylko stała lub siedziała w przedszkolu przy stoliku. Teraz bierze udział w zabawach ruchowych, korzysta z toalety i próbuje nowych posiłków.
Po każdych zajęciach Pati opowiadała co robiła na zajęciach z wielką radością. Wiele razy chciała częściej przyjeżdżać.
Warsztaty dla rodziców oceniam na „tak”. Są bardzo potrzebne. Poruszane tematy były niby oczywiste, ale w danej sytuacji źle się do tego podchodziło, np. metodę małych kroków z powodu małych postępów chce się odpuścić, a jest to niekorzystne.
Mama 6-letniej Patrycji
Bartek zaczyna się częściej odzywać w miejscach publicznych. Swobodnie rozmawia z kolegami i koleżankami z przedszkola. Jest bardziej śmiały.
Bartek o samych zajęciach nie mówił dużo, ale bardzo chętnie przyjeżdżała na kolejne spotkanie.
Warsztaty dla rodziców były bardzo ciekawe. Wiele z zaprezentowanych sposobów pracy z dzieckiem nauczyły nas rozmawiać z dziećmi, patrzeć na ich problemy ich oczami, pomagać im rozwiązywać trudności, a nie dawać gotowe rozwiązania. W pracy z Bartkiem bardzo przydała się metoda małych kroków, dzięki niej zaczął rozmawiać w przedszkolu.
Mama, 5-letniego Bartka
Dziecko jest znacznie bardziej otwarte w kontaktach z innymi dziećmi. Nadal odczuwa strach, ale znacznie szybciej sobie z nim radzi. Bierze udział w przedstawieniach w przedszkolu.
Lila była zadowolona z zajęć, chętnie opowiadała o zabawach, w których uczestniczyła.
Jesteśmy zadowoleni z warsztatów dla rodziców, choć powinniśmy poświęcić więcej czasu na wdrożenie działań.
Tata 7-letniej Lilki
Nadia jest bardziej radosna, chętniej odzywa się w grupie rówieśników. Małe zmiany w stosunku do dorosłych.
Nadii bardzo podobały się zajęcia, chętnie w nich uczestniczyła.
Warsztaty dla rodziców były pomocne.
Mama 7-letniej Nadii
Aurelka jest spokojniejsza. Nie wpada w ataki gniewu jak wcześniej. W dalszym ciągu jest wstydliwa i lubi się nie odzywać, ale widać zmiany w chęci bycia samodzielnym: na placu zabaw nie potrzebuje opieki rodzica i jego bliskiej obecności, idąc do kogoś w gości nie ma większego problemu w nawiązaniu kontaktu z innymi dziećmi. Będąc w miejscach publicznych sama raczej nie poprosi, ale nie wstydzi się aż tak , jak to było do tej pory.
Aurelka zawsze chodziła na zajęcia z ogromną chęcią i zapałem, darzyła panie wielką sympatią.
Dla mnie omawiane tematy na warsztatach dla rodziców były bardzo pomocne. Szczególnie jeśli chodzi o relacje jakie często pojawiają się w zachowaniu rodziców w różnych sytuacjach, na które nie zwraca się uwagi, a mogą być ważne dla dziecka i wpływać na jego zachowanie. Przedstawione ćwiczenia pozwalały trochę wejść w rolę dziecka lub rodzica w danej sytuacji. Ja powoli zaczynam widzieć swoje błędy i zastanawiać się zanim coś powiem.
Podobały mi się zadania domowe, gdzie dziecko mogło powiedzieć co i jak robiło na zajęciach, kontynuować zadanie w domu i dowiedzieć się czegoś więcej o swoim rodzicu, np. czego on sam się boi, mieć możliwość spędzenia więcej czasu z dzieckiem i wzmocnienia więzi między sobą. Wydaje mi się, że niektóre zadania wzmacniały u dziecka poczucie, że może więcej rodzicowi powiedzieć i może mu zaufać.
Mama 5-letniej Aurelki
Dostrzegam u mojej córki większą pewność siebie, otwartość na kontakt z dziećmi, podejmowanie rozmowy z rówieśnikami, z lekarzem, z ciocią.
Nadia mówiła, że zajęcia są super, fajne panie, zabawy i naklejki. Chętnie przyjeżdżała na zajęcia. Z uśmiechem i radością wspomina każde spotkanie.
W naszym przypadku warsztaty dla rodziców były bardzo pomocne. Dzięki nim wiemy jak rozwiązać niektóre trudne sytuacje, z którymi musi zmierzyć się nasze dziecko.
Mama 6-letniej Nadii
Maks stał się bardziej odważny, mówi w przedszkolu. Rozmawia z paniami nauczycielkami, z dziećmi, z sąsiadami. Jeszcze czasami ma strach przed czymś zupełnie nowym, ale widać że stara się z tym walczyć.
Syn był bardzo zadowolony z zajęć. Zawsze z utęsknieniem wyczekiwał czwartku, chciał jeździć na zajęcia. Był smutny, gdy nie mógł uczestniczyć, np. z powodu przeziębienia.
Warsztaty dla rodziców były bardzo pomocne chociażby w zrozumieniu tego, że dziecko nie robi specjalnie tego, że nie mówi.
Tata 5-letniego Maksa
Syn stał się bardziej otwarty. Chętniej opowiada o swoich problemach i sam stara się je rozwiązywać. Jest pozytywniej nastawiony do życia i ma lepsze kontakty z rówieśnikami. Syn bardzo chętnie uczestniczył w zajęciach, nie mógł się ich doczekać.
Mama 9-letniego Patryka
W odpowiedzi na Pani pytania z pewnością polecę zajęcia dla dzieci wymagających przepracowania tematu lęku i stresu. Syn bardzo chętnie uczestniczył w zajęciach, mimo pewnych ograniczeń myślę, że wyniósł z nich konkretną wiedzę na temat swoich lęków i obaw, oby to przeniosło się na praktyczne zastosowanie szczególnie w szkole.
Syn zawsze po zakończonych zajęciach chwalił się swoimi "małymi sukcesami" i wrażeniami, był pozytywnie nastawiony do nich i w miarę możliwości starał się stosować poznane techniki w życiu codziennym. Mam nadzieję, że z czasem to będzie jeszcze procentowało.
Mama 9-letniego Roberta
Zdecydowany wzrost samooceny, prawie przestały występować wypowiedzi "nie nadaję się, nie potrafię, jestem słaby, jestem do niczego ..." itp.
Piotrek po każdych zajęciach był zachwycony, a teraz cały czas dopytuje się: czy jeszcze będą takie zajęcia i kiedy.
Mama 7-letniego Piotrka