Zespół
Monika Andrzejewska - psycholog, psychoterapeuta, Dyrektor CTM![]() Psycholog; psychoterapeuta dzieci, młodzieży i rodzin w trakcie szkolenia, twórczyni Centrum Terapii Mutyzmu, Nieśmiałości i Lęku, portalu mutyzm.pl oraz tiki.pl Umiejętności psychologiczne kształciła w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie, uprawnienia do psychoterapii dzieci i młodzieży w nurcie poznawczo-behawioralnym zdobyła w Centrum Terapii Poznawczo - Behawioralnej CTPB w Warszawie. Ukończyła Kurs Podstawowy w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej, przygotowujący do psychoterapii indywidualnej i rodzinnej w nurcie systemowym. Prowadzi terapię w nurcie poznawczo-behawioralnym i systemowym pod superwizją. Stale podnosi swoje kwalifikacje poprzez udział w różnych szkoleniach i konferencjach poświęconych psychoterapii dzieci i młodzieży. Zainteresowania zawodowe koncentruje wokół zaburzeń lękowych, mutyzmu wybiórczego, depresji, tików. Jest autorką artykułów na temat mutyzmu wybiórczego, nieśmiałości, zaburzeń lękowych, depresji. Jest współautorką książki "Zaburzenia psychiczne i rozwojowe, a rzeczywistość szkolna" wydawnictwa PWN (rozdział poświęcony mutyzmowi). Prowadzi szkolenia dla specjalistów, rodziców i nauczycieli. Oddział Warszawa |
Mariusz Andrzejewski - specjalista ds. RODO, specjalista ds. szkoleń, współwłaściciel CTM![]() Licencjonowany coach, współwłaściciel CTM Sp. z o.o. oraz specjalista ds. RODO. Zajmuje się coachingiem dla przedsiębiorców oraz osób indywidualnych. Brał udział w licznych szkoleniach i konferencjach dotyczących RODO, dniach otwartych i konsultacjach w GIODO oraz wielu konsultacjach prawniczych. Specjalizuje się w wdrożeniach RODO w firmach, w szczególności w przetwarzaniu danych wrażliwych oraz w biznesach opartych na franczyzie. W CTM Centrum Terapii zajmuje się także organizacją szkoleń otwartych oraz zamkniętych, konferencji oraz obozów terapeutycznych. Kontaktuje się z uczestnikami szkoleń otwartych oraz sporządza oferty na szkolenia zamknięte np. dla Szkół oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych. Odpowiada za kontakt z mediami, instytucjami współpracującymi i współpracownikami indywidualnymi. Podczas obozów terapeutycznych odpowiedzialny jest za przebieg wszystkich zaplanowanych aktywności, prowadzi zajęcia animacyjno-terapeutyczne dla całych rodzin oraz zajęcia rozrywkowe. Dba o dalszy rozwój CTM, relacje z uczestnikami szkoleń oraz pozyskiwaniem osób do współpracy na terenie całej Polski. Aktywnie poszukuje psychologów oraz placówki, które gotowe są otworzyć Oddział CTM. Dodatkowo zajmuje się prowadzeniem szkoleń w zakresie wystąpień publicznych, planowania i realizacji zadań, panowania nad stresem. Odpowiedzialny jest także za marketing i wizerunek CTM. Oddział Warszawa |
Marzena Zglec-Matwiejczyk – psycholog, psychoterapeuta![]() Psycholog, interwent kryzysowy, diagnosta, psychoterapeuta, certyfikowany Trener Umiejętności Społecznych, wykładowca w szkole dla dorosłych. Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Ukończyła studia podyplomowe na Uniwersytecie SWPS w Warszawie z zakresu : Interwencji Kryzysowej , Diagnozy psychologicznej w praktyce klinicznej oraz Stosowanej Analizy zachowania. Ukończyła II stopień Terapii Skoncentrowanej na rozwiązaniach pod kierownictwem CTSR w Warszawie. Obecnie w trakcie studiów podyplomowych w Szkole Terapii Poznawczo-Behawioralnej Uniwersytetu SWPS pod kierownictwem dr Agnieszki Popiel i dr Ewy Pragłowskiej. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. na oddziale psychiatrii w Mazowieckim Szpitalu w Warszawie, Poradni Logomedic, podczas 9 lat pracy z dziećmi i młodzieżą w szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach zawodowych i przedszkolach, podczas prowadzenia własnej praktyki w Gabinecie Psychologicznym , w pracowni Pomocy EGO w Mińsku Mazowieckim. Jest doświadczonym psychoterapeutą zaburzeń lękowych, pracującym według standardów CTM. Aktualnie od 2010 roku związana z placówkami oświatowymi . Swoją pracę poddaje stałej superwizji. Oddział Warszawa |
Renata Apolinarska-Kozar - psycholog, terapeuta dzieci i rodzin, neuroterapeuta![]() Ukończyła studia na Uniwersytecie Wrocławskim. Swoje doświadczenie zdobywała pracując w doradztwie zawodowym, ośrodku wychowawczym dla młodzieży, gimnazjach oraz stowarzyszeniach i fundacjach pomagających rodzinom dotkniętym przemocą. Realizowała kilka edycji tzw. szkoły dla rodziców, organizowała i współprowadziła konferencje i warsztaty poświęcone psychologicznym aspektom funkcjonowania rodziny. W ostatnich latach pracowała w poradni psychologiczno-pedagogicznej, gdzie zajmowała się diagnozą, terapią psychologiczną dzieci i młodzieży, terapią EEG-Biofeedback, psychoedukacją oraz specjalistycznym wsparciem rodziców i nauczycieli. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu resocjalizacji i psychopedagogiki. Jest neuroterapeutą I stopnia. Zrealizowała liczne formy doskonalenia zawodowego, m.in. „Pozytywne Metody Wychowywania Dzieci”, „Szkoła Pomagania Rodzinie”, „Terapia poznawczo-behawioralna par i rodzin”, „Studium Terapii Rodzin”. Od wielu lat prowadzi indywidualną terapię dzieci i młodzieży wzbogacając swój warsztat pracy poprzez realizację specjalistycznych szkoleń, tj. „Mutyzm selektywny-pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny” – I, II oraz III etap, „Terapia dzieci z zaburzeniami lękowymi”, „Terapia dzieci moczących się i ich rodzin”, „Poznawczo-behawioralna terapia dzieci i młodzieży”, „Trening autogenny w psychoterapii dzieci i młodzieży”, „Integratywna Psychoterapia Krótkoterminowa”. Posiadane kwalifikacje związane z pomaganiem nabyła, m. in. w Polskim Instytucie Psychoterapii Integratywnej w Krakowie, Wrocławskiej Pracowni Psychoedukacji i Terapii „Plus” Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, Dolnośląskim Centrum Psychoterapii we Wrocławiu, Centrum Terapii Mutyzmu, Nieśmiałości i Lęku w Warszawie, Biomed Centrum Rehabilitacji Poznawczej i Neuroterapii we Wrocławiu. Swoją pasję zawodową rozwijała także poprzez wieloletnie prowadzenie własnej praktyki psychologicznej, gdzie dodatkowo realizuje specjalistyczne zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży w oparciu o programy autorskie. Dyrektor Dolnośląskiego Oddziału CTM w Świebodzicach. Jest zwolenniczką holistycznego podejścia do dziecka i jego rodziny. Oddział Dolnośląski w Świebodzicach |
Anna Podyma - psycholog, socjoterapeutaPsychologię ukończyła studiując na Uniwersytecie Wrocławskim. Psycholog z 19-letnim stażem, posiadająca także uprawnienia socjoterapeuty. Swoje doświadczenie zawodowe zdobyła pracując z dziećmi i młodzieżą, także z niepełnosprawnościami, m.in. w poradni psychologiczno-pedagogicznej, podstawowej szkole integracyjnej. Posiada umiejętności w zakresie diagnozy psychologicznej, wsparcia i terapii dzieci i młodzieży, a także w pracy z rodzicami. Prowadzi specjalistyczne zajęcia indywidualne i grupowe dla dzieci i młodzieży w przedszkolach i szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych. Współpracowała ze Stowarzyszeniem MONAR prowadząc warsztaty edukacyjno-rozwojowe w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Wałbrzychu. Pracuje także z dziećmi i młodzieżą z rodzin dysfunkcyjnych oraz osobami z wykluczeniem społecznym w Specjalistycznym Ośrodku Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Wałbrzychu oraz w ramach projektu „Laboratoria Zrównoważonego rozwoju gminy Wałbrzych”. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców oraz specjalistyczne szkolenia dla nauczycieli i rad pedagogicznych. Ukończyła szereg kursów i szkoleń poszerzających jej kompetencje w pracy psychologa, m.in. „Diagnoza dziecka z ADHD oraz zachowaniami opozycyjno-buntowniczymi”, „Terapia behawioralna dzieci z autyzmem”, „Narzędzia pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą”, „Diagnoza i terapia osób ze spektrum autyzmu. Od zabawy do dialogu”. Współpracuje z Dolnośląskim Oddziałem Centrum Terapii Mutyzmu, Nieśmiałości i Lęku w Świebodzicach w zakresie realizowania diagnozy i terapii. Nadal poszerza swoją wiedzę i umiejętności psychologiczno-terapeutyczne. Oddział Dolnośląski w Świebodzicach |
Urszula Jagiełło - logopeda, pedagog![]() Logopedię ukończyła na Uniwersytecie Wrocławskim. Swoje doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi zdobyła pracując w przedszkolach, szkołach podstawowych ogólnodostępnych i integracyjnych - jako logopeda i pedagog. Pracowała także w poradni psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży, gdzie doskonaliła swoje umiejętności logopedyczne w zakresie diagnozy i terapii. Ukończyła szereg kursów i szkoleń poszerzających jej kompetencje w pracy logopedy, m.in. „Mutyzm selektywny – pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny”, „Diagnoza i terapia afazji. Repetytorium”, „Terapia logopedyczna z dzieckiem z zaburzoną komunikacją”, „Najnowsze metody badawcze i terapeutyczne w pracy logopedy”, „Metoda 101 kroków w nauce czytania i pisania”, „Sporządzanie diagnozy na wejściu i wyjściu”. Aktualnie pracuje jako logopeda w przedszkolu i szkole podstawowej obejmując specjalistyczną pomocą dzieci, a także wspierając rodziców w realizacji systematycznej kontynuacji pracy z dzieckiem w domu. Będąc zatrudnioną jako pedagog w gimnazjum ma możliwość dodatkowego rozwijania swojego doświadczenia zawodowego w pracy z młodzieżą. Nadal poszerza swoją wiedzę i umiejętności, m.in. zdobyła kwalifikacje do diagnozy i terapii dziecka niesłyszącego i słabosłyszącego w wieku 0-3 lat, 4-7 lat, 7-10 lat. W codziennej pracy ceni sobie dobre relacje z dziećmi oraz ich rodzicami i jest przekonana, że to podstawa skutecznej terapii. Oddział Dolnośląski w Świebodzicach |
Kamila Skrzypik - pedagog, oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju![]() Pedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego, terapeuta ręki, dyrektor Oddziału CTM w Bydgoszczy. Ukończyła studia magisterskie w zakresie pedagogiki: edukacja rodzinna i wychowanie seksualne; studia podyplomowe w zakresie pedagogiki przedszkolnej z terapią dziecka; kursy kwalifikacyjne w zakresie oligofrenopedagogiki, tyflopedagogiki, wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży z autyzmem. Prowadzi Ośrodek Terapii i Rozwoju Małego Dziecka Promyk, który zapewnia kompleksową terapię Niepublicznemu Przedszkolu Buziaczek w Bydgoszczy. Na co dzień pracuje z dziećmi z różnymi dysfunkcjami np. z autyzmem, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, z dziećmi z ryzyka dysleksji i dysleksją rozwojową , z wadą wzroku, itp. Systematycznie wzbogaca swoją wiedzę i umiejętności dotyczące pracy z dziećmi, uczestnicząc w licznych szkoleniach. Brała udział w szkoleniach przygotowujących do profesjonalnej diagnozy i terapii dzieci z mutyzmem wybiórczym (CTM). Ukończyła szkolenia „Terapia behawioralna w pracy z dzieckiem autystycznym lub z niepełnosprawnością intelektualną”, „Diagnoza i terapia funkcji wzrokowych Impuls – System w Warszawie”, szkolenia prowadzone przez profesor Cieszyńską i jej współpracowników w Centrum Metody Krakowskiej w Warszawie np.„Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych- usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu”,„Terapia neurobiologiczna”, „Diagnoza i terapia dzieci z Zespołem Aspergera”,”Terapia dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej”, „Metoda Warnkego” we Wrocławiu, „Trening umiejętności społecznych” w Warszawie oraz inne szkolenia przygotowujące do diagnozy i terapii dzieci. Od marca 2018 roku rozpoczęła kurs psychoterapii systemowej. Oddział Bydgoszcz |
Paulina Kołodziejczyk - psycholog, oligofrenopedagog, terapeuta![]() Absolwentka Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, gdzie ukończyła psychologię oraz kulturoznawstwo oraz Kujawsko- Pomorskiej Szkole Wyższej w Bydgoszczy, gdzie zdobyła tytuł oligofrenopedagoga, aktualnie podczas studiów podyplomowych z psychologii klinicznej. Pracuje już od trzeciego roku studiów magisterskich z dziećmi, młodzieżą, rodzicami dzieci, osobami dorosłymi. Na co dzień prowadzi terapię psychologiczną dzieci i młodzieży do 18 roku życia w ramach zaleceń wynikających z orzeczenia współpracując z Centrum Wspierania Rozwoju A&M w Toruniu, oraz jako terapeuta i psycholog w Centrum Wspierania Rozwoju Małego dziecka Promyk w Bydgoszczy. Posiada doświadczenie w zakresie prowadzenia mediacji, treningu umiejętności społecznych, treningu emocji, grupy wsparcia dla rodziców. Stale podnosi swoje kwalifikacje podczas szkoleń i konferencji, ukończyła np. szkolenia przygotowujące do profesjonalnej terapii mutyzmu wybiórczego (CTM), dotyczące rozwoju psychoseksualnego człowieka, obecnie jest w trakcie kursu psychoterapii systemowej. Oddział Bydgoszcz |
Alina Łopatka - logopeda, pedagog specjalny![]() Zajmuje się terapią zaburzeń artykulacyjnych i zaburzeń mowy różnego pochodzenia, wspieraniem rozwoju mowy i porozumiewania się alternatywnego - AAC, terapią mowy po całkowitej lub częściowej jej utracie u dzieci i osób dorosłych, elementami wczesnej interwencji terapeutycznej u dzieci w wieku poniemowlęcym a także terapią pedagogiczną młodzieży oraz dzieci z tzw. grupy ryzyka dysleksji. Oddział Bydgoszcz |
Katarzyna Wieloszyńska – psycholog, oligofrenopedagog, terapeuta![]() Absolwentka studiów jednolitych magisterskich na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego o kierunku psychologia. W Studium Pedagogicznym Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego ukończyła 4 semestralny kwalifikacyjny kurs pedagogiczny. Ukończyła także kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki, III stopniowy kurs doskonalący w zakresie terapii behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi. Pracuje w Ośrodku Terapii i Rozwoju Małego Dziecka Promyk w Bydgoszczy. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z różnymi dysfunkcjami i zaburzeniami, np. z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, ADHD. Systematycznie wzbogaca swoją wiedzę i doskonali umiejętności. Brała udział w szkoleniach przygotowujących do profesjonalnej diagnozy i terapii dzieci z mutyzmem wybiórczym (CTM). Oddział Bydgoszcz |
Magdalena Kornacka-Kowalewska - psycholog, psychoterapeuta![]() Psycholog, psychoterapeuta, absolwentka Psychologii na Uniwersytecie Gdańskim, Studium Socjoterapii i Treningu Interpersonalnego, w trakcie kursu Terapia Poznawczo-Behawioralna zaburzeń u dzieci i młodzieży w CTPB Warszawie, ukończyła liczne kursy doskonalące, kwalifikacyjne m.in. z zakresu oligofrenopedagogiki i szkolenia m.in. „Mutyzm selektywny – pomoc psychologiczna dla dziecka i jego rodziny” I etap, „Terapia dziecka z mutyzmem selektywnym” II etap, „Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym i jego rodziny” III etap. Dwukrotnie, jako terapeuta, brała udział w obozach terapeutycznych organizowanych przez Centrum Terapii Mutyzmu, Nieśmiałości i Lęku. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi jako psycholog, psychoterapeuta, socjoterapeutka i oligofrenopedagog. Prowadzi warsztaty psychologiczne w szkole i przedszkolu, warsztaty dla rodziców i nauczycieli. Chętnie podnosi swoje kwalifikacje zawodowe i podejmuje się nowych wyzwań. Oddział Gdańsk |
Beata Rzewnicka - logopeda, terapeuta dzieci i młodzieży![]() Mgr filologii polskiej o specjalności pedagogicznej i logopedycznej, absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, logopeda, terapeuta dzieci i młodzieży, właściciel Gabinetów Terapeutycznych Beata Rzewnicka, ukończyła m.in. certyfikowane szkolenie uprawniające do wykorzystania narzędzia karty oceny Rozwoju Psychoruchowego KORP do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca do końca 9 roku życia, kurs terapii taktylnej wg dr S. Masgutowej, trzystopniowy kurs terapii behawioralnej, kurs integracji odruchów ustno-twarzowych I stopnia, szkolenia z zakresu MK oraz szkolenie dotyczące integracji sensorycznej dla dzieci z zaburzeniami rozwoju, szkolenie z zakresu diagnozy ACC stosowania oceny efektywności porozumiewania się dzieci niemówiących, kurs Makatonu, terapii mikofunkcjonalnej, szkolenie „Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym” I etap. Szczególnie bliska jest jej praca z dziećmi z różnymi zaburzeniami rozwojowymi i genetycznymi, jak i afazją. Współpracuje z Caritas Archidiecezji Gdańskiej, stowarzyszeniami, GOPS, MOPS, poradniami psychologiczno-pedagogicznymi. Współtworzy i prowadzi turnusy rehabilitacyjne dla dzieci. Jest wykładowcą na Pomorskiej Wyższej Szkole Nauk Stosowanych w Gdyni, wykładowca na kursach, szkoleniach dla rodziców i nauczyciel. Opiekun stażu logopedycznego dla studentów i absolwentów logopedii. Oddział Gdańsk |
Agata Gąsior - psycholog, terapeuta dzieci i młodzieży![]() Absolwentka Psychologii Uniwersytety Gdańskiego oraz studiów podyplomowych z zakresu doradztwa zawodowego. |
Dorota Czechowicz - psycholog, Dyrektor Oddziału![]() Absolwentka Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II na kierunku psychologia, specjalizacja psychoprofilaktyka, psychologia społeczna. Swoją wiedzę i umiejętności poszerza uczestnicząc w specjalistycznych kursach, szkoleniach, konferencjach i stażach. Ukończyła m.in. roczny kurs terapii poznawczo – behawioralnej dzieci i młodzieży, kurs kwalifikacyjny z oligofrenopedagogiki, kurs pedagogiczny, 3-stopniowe szkolenie dotyczące terapii behawioralnej dzieci i młodzieży, cykl warsztatów organizowanych przez Polskie Stowarzyszenie Terapii Behawioralnej, Kurs w zakresie „Monachijskiej Diagnostyki Rozwojowej – pierwszy, drugi i trzeci rok życia”, szkolenie „Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym” – etap I i II oraz intensywne, tygodniowe szkolenie praktyczne przygotowujące do terapii według standardów CTM. Posiada 12 letnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz rodzicami, które zdobyła pracując m. in. w Ośrodku Wczesnej Interwencji, Poradni Wczesnego Wspomagania Rozwoju, Niepublicznym Przedszkolu dla dzieci z autyzmem, Publicznym Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi oraz w Stowarzyszeniu na rzecz Wspomagania Rozwoju Dzieci i Młodzieży Titum. Współpracując z Centrum Terapii Dziecka SENSIS prowadzi Odział CTM w Rzeszowie. Oddział Rzeszów |
Beata Bartczak - psycholog, terapeuta dzieci i rodzin, trener rozwoju![]() Szkoleniowiec CTM w województwach: wielkopolskim, łódzkim, dolnośląskim, lubuskim, kujawsko-pomorskim, zachodniopomorskim. Certyfikowany diagnosta i terapeuta metody integracji sensorycznej (zgodnie z wytycznymi Polskiego Towarzystwa Integracji Sensorycznej). Absolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, Szkoły Trenerów Biznesu Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej w Warszawie, studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu na kierunku psychologia transportu. Ukończyła m.in. kurs I stopnia „Racjonalna Terapia Zachowania (RTZ)”, roczny kurs „Terapia Rodzin” w Polskim Instytucie Ericksonowskim, III-stopniowy kurs doskonalący „Terapia Behawioralna Dzieci”, szkolenie „Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program wg integracji odruchów dr Sally Goddard”. W stałej superwizji. Pracuje jako terapeuta indywidualny, zarówno z dziećmi, jak i z dorosłymi. W obrębie jej zainteresowań znajdują się problemy związane z mutyzmem wybiórczym, lękiem i nieśmiałością. Aby w tym obszarze profesjonalnie udzielać pomocy psychologicznej, ukończyła szkolenie „Terapia dziecka z mutyzmem selektywnym” I, II i III etap. Była współorganizatorką konferencji pt. ”Usłysz dziecko z mutyzmem w ciszy” zorganizowanej we Wrześni 14 grudnia 2013 r. Jako psycholog współpracuje m.in. z placówkami oświatowymi i instytucjami, działającymi na rzecz rodzin (Samorządowa Szkoła Podstawowa Nr 1 we Wrześni, Niepubliczny Ośrodek Rewalidacyjno-Edukacyjno-Szkoleniowy „Zielona Wyspa”, Ośrodek Pomocy Społecznej we Wrześni). W swojej pracy główny nacisk kładzie na indywidualną pracę z człowiekiem. Uważa, że najważniejsze jest dotrzeć do ukrytych w każdym zasobów, które można wzmocnić i wspierać. W realizacji tego wyzwania pomaga jej wykształcenie psychologiczne i wieloletnie doświadczenie zawodowe. Osoby współpracujące |
Anna Jeziorek - psycholog, terapeuta dzieci i młodzieży![]() Szkoleniowiec CTM w województwach: małopolskim, śląskim, świętokrzyskim i podkarpackim. Absolwentka psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego ze specjalizacją psychologii klinicznej, terapeuta dzieci i młodzieży, neuroterapeuta, trener profilaktyki, dyrektor Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej. |
Anna Ramza - psycholog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwoju![]() Absolwentka studiów jednolitych magisterskich na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego o kierunku psychologia, ukończyła również przygotowanie pedagogiczne na Wyższej Szkole Gospodarki w Bydgoszczy. Absolwentka studiów podyplomowych na kierunku Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i wczesna interwencja z wykorzystaniem metod neurofizjologicznych. Pracuje w Ośrodku Terapii i Rozwoju Małego Dziecka Promyk w Bydgoszczy. Pracuje od trzeciego roku studiów z dziećmi i młodzieżą, np. w zakresie rozwijania kompetencji społecznych i emocjonalnych. Posiada doświadczenie w pracy m. in. z osobami ze spektrum autyzmu, zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym. Regularnie poszerza swoją wiedzę i doskonali umiejętności zawodowe poprzez uczestnictwo w szkoleniach. Ukończyła wszystkie trzy etapy szkolenia przygotowującego do profesjonalnej diagnozy i terapii dzieci z mutyzmem wybiórczym (CTM). Oddział Bydgoszcz |
Jadwiga Ziemba - psycholog, terapeutaStudia wyższe ukończyła na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej zdobywając tytuł magistra psychologii w specjalności klinicznej i neuropsychologii. Jeszcze w trakcie studiów zdobyła kwalifikacje pedagogiczne odbywając studia podyplomowe w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie. Ukończyła także studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi oraz młodzieżą (także ze szczególnymi potrzebami rozwojowymi). Zdobywała je i pogłębiała pracując w Ośrodku Rehabilitacyjno- Edukacyjno-Wychowawczym w Rzeszowie, a także w Stowarzyszeniu na Rzecz Wspomagania Rozwoju Dzieci i Młodzieży TITUM w Rzeszowie oraz w Sądzie Rejonowym w Rzeszowie jako kurator. Ukończyła II-stopniowe szkolenie z zakresu „Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach”. Swoją wiedzę poszerza uczestnicząc w licznych szkoleniach, warsztatach, konferencjach. Do najważniejszych należą: „Wprowadzenie komunikacji alternatywnej i wspomagającej u osób z wieloraką niepełnosprawnością”- stopień I i II, Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym, Terapia ręki- I stopień, Terapia Taktylna według metody dr Swietłany Masgutowej oraz Terapia Neurotaktylna, Neurofizjologiczne podstawy integracji sensorycznej- I stopień, „Szkolenie z zakresu psychomotorycznego wspierania rozwoju dziecka”. Posiada znajomość alternatywnych i wspomagających form komunikacji (w tym Makaton), a także Metody: „Dam radę!” oraz „Jestem z Ciebie dumny!”. Oddział Rzeszów |
Karolina Kubicka - psycholog, terapeuta dzieci i młodzieżyAbsolwentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego ze ścieżką specjalizacyjną: Psychologia Kliniczna Dziecka i Rodziny. Obecnie w trakcie szkolenia w Szkole Psychoterapii Psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym, rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Psychologiczne. Doświadczenie zawodowe zdobywała w Ośrodku Terapeutycznym dla Dzieci, Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Stowarzyszeniu Opta. Aktualnie pracuje w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży. Swoją pracę poddaje regularnej superwizji. Regularnie poszerza swoją wiedzę i doskonali umiejętności zawodowe poprzez uczestnictwo w szkoleniach. Ukończyła szkolenia oraz staż praktyczny przygotowujący do profesjonalnej diagnozy i terapii dzieci z mutyzmem wybiórczym oraz zaburzeniami lękowymi (CTM). W CTM Centrum Terapii prowadzi grupy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży. Oddział Warszawa |
Michał Marcyniuk- psycholog, terapeuta, trener![]() Psycholog, terapeuta dzieci i młodzieży, trener dziecięcy kompetencji społecznych, certyfikowany instruktor uważności w edukacji. Na co dzień pracuje jako psycholog i koordynator zespołu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w jednym z wrocławskich przedszkoli oraz jako psycholog w Dolnośląskim Oddziale CTM, w którym prowadzi terapie indywidualne i zajęcia grupowe. Ukończył Wydział Psychologii we Wrocławiu SWPS Uniwersytetu Humanistycznospołecznego na kierunku psychologia, specjalność: psychologia kliniczna, a także studium zawodowe |
Agnieszka Kalista, psycholog, terapeuta integracji sensorycznej![]() Absolwentka Stosowanej Psychologii Społecznej na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie. Certyfikowany diagnosta i terapeuta Integracji Sensorycznej. Ukończyła m.in. 100-godzinny kurs z zakresu terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży organizowany przez Centrum CBT w Warszawie, kurs Trenera Kształtowania Umiejętności i Zastępowania Agresji Dziecka StART, kurs Trenera Umiejętności Społecznych, kurs z zakresu przygotowania pedagogicznego oraz liczne szkolenia. Na co dzień pracuje jako psycholog w Zespole Żłobków m.st. Warszawy, przedszkolu oraz w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, gdzie prowadzi diagnozę i terapię psychologiczną oraz diagnozę i terapię Integracji Sensorycznej. Posiada doświadczenie w zakresie interwencji kryzysowej oraz z zakresu prowadzenia szkoleń .Regularnie poszerza swoją wiedzę i doskonali umiejętności zawodowe poprzez uczestnictwo w szkoleniach. Ukończyła szkolenia przygotowującego do profesjonalnej diagnozy i terapii dzieci z mutyzmem wybiórczym (CTM). W CTM Centrum Terapii prowadzi terapię grupową dla dzieci i młodzieży. Oddział Warszawa |