Oddział Bydgoszcz
Kamila Skrzypik - pedagog, oligofrenopedagog, terapeuta wczesnego wspomagania rozwojuPedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego, terapeuta ręki, dyrektor Oddziału CTM w Bydgoszczy. Ukończyła studia magisterskie w zakresie pedagogiki: edukacja rodzinna i wychowanie seksualne; studia podyplomowe w zakresie pedagogiki przedszkolnej z terapią dziecka; kursy kwalifikacyjne w zakresie oligofrenopedagogiki, tyflopedagogiki, wczesnego wspomagania rozwoju i edukacji dzieci i młodzieży z autyzmem. Prowadzi Ośrodek Terapii i Rozwoju Małego Dziecka Promyk, który zapewnia kompleksową terapię Niepublicznemu Przedszkolu Buziaczek w Bydgoszczy. Na co dzień pracuje z dziećmi z różnymi dysfunkcjami np. z autyzmem, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, z dziećmi z ryzyka dysleksji i dysleksją rozwojową , z wadą wzroku, itp. Systematycznie wzbogaca swoją wiedzę i umiejętności dotyczące pracy z dziećmi, uczestnicząc w licznych szkoleniach. Brała udział w szkoleniach przygotowujących do profesjonalnej diagnozy i terapii dzieci z mutyzmem wybiórczym (CTM). Ukończyła szkolenia „Terapia behawioralna w pracy z dzieckiem autystycznym lub z niepełnosprawnością intelektualną”, „Diagnoza i terapia funkcji wzrokowych Impuls – System w Warszawie”, szkolenia prowadzone przez profesor Cieszyńską i jej współpracowników w Centrum Metody Krakowskiej w Warszawie np.„Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych- usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu”,„Terapia neurobiologiczna”, „Diagnoza i terapia dzieci z Zespołem Aspergera”,”Terapia dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej”, „Metoda Warnkego” we Wrocławiu, „Trening umiejętności społecznych” w Warszawie oraz inne szkolenia przygotowujące do diagnozy i terapii dzieci. Od marca 2018 roku rozpoczęła kurs psychoterapii systemowej. Oddział Bydgoszcz |
Iwona ZłotkowskaPedagog, nauczyciel wychowania przedszkolnego, neurologopeda. Ukończyła studia inżyniersko – magisterskie na Uniwersytecie Warmińsko – Mazurskim w Olsztynie uzyskując kwalifikacje pedagogiczne, studia podyplomowe w zakresie pedagogiki przedszkolnej z terapią dziecka oraz w kolejności logopedii szkolnej, logopedii ogólnej i neurologopedii. W codziennej pracy z dziećmi przedszkolnymi obejmuje opieką dzieci zróżnicowane pod względem potrzeb rozwojowych, w tym z dziećmi spektrum autyzmu czy niepełnoprawnością w stopniu lekkim. Ponadto prowadzi terapię logopedyczną dla dzieci przygotowujących się o podjęcia nauki w szkole podstawowej oraz w ramach wczesnego wspomagania rozwoju i kształcenia specjalnego.Na bieżąco i systematycznie wzbogaca swoją wiedze i umiejętności, dotyczące pracy z dziećmi, uczestnicząc w licznych szkoleniach, warsztatach i kursach. Ukończyła kurs doskonalący na bazie Metody Ruchu Rozwijającego V. Sherborne oraz trzystopniowe szkolenie dla specjalistów, organizowane przez Centrum Terapii Mutyzmu „Terapia dziecka z mutyzmem wybiórczym”. A także szereg innych szkoleń: Wykorzystanie elementów metody werbo – tonalnej w terapii dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy”, „Jak pracować z dzieckiem autystycznym?”, „17 elementów terapii wg prof. Zw. Dr hab. Jagody Cieszyńskiej”, „Podstawy komunikacji alternatywnej” oraz wiele szkoleń z zakresu pracy z dziećmi w grupie przedszkolnej – pozytywna dyscyplina, zabawy muzyczne, taneczne, wyciszające, pracy z dziećmi z trudnościami emocjonalnymi itp. Od 1 kwietnia 2023 r. objęła stanowisko Przewodniczącej Polskiego Związku Logopedów Oddziału Kujawsko – Pomorskiego. Oddział Bydgoszcz |
Katarzyna Wieloszyńska – psycholog, oligofrenopedagog, terapeutaAbsolwentka studiów jednolitych magisterskich na Uniwersytecie Kazimierza Wielkiego o kierunku psychologia. W Studium Pedagogicznym Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego ukończyła 4 semestralny kwalifikacyjny kurs pedagogiczny. Ukończyła także kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki, III stopniowy kurs doskonalący w zakresie terapii behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi. Pracuje w Ośrodku Terapii i Rozwoju Małego Dziecka Promyk w Bydgoszczy. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą z różnymi dysfunkcjami i zaburzeniami, np. z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, ADHD. Systematycznie wzbogaca swoją wiedzę i doskonali umiejętności. Brała udział w szkoleniach przygotowujących do profesjonalnej diagnozy i terapii dzieci z mutyzmem wybiórczym (CTM). Oddział Bydgoszcz |