fbpx Terapia grupowa - CTM Świebodzice, CTM Warszawa, CTM Gliwice, CTM Gdańsk | CTM Centrum Terapii

Terapia grupowa - CTM Świebodzice, CTM Warszawa, CTM Gliwice, CTM Gdańsk

Prowadzimy specjalistyczną terapię grupową  dla dzieci nieśmiałych i z zaburzeniami lękowymi.

Prowadzimy profesjonalną terapię grupową zaburzeń lękowych i nieśmiałości. Zajęcia prowadzone są według innowacyjnej formuły CTM, łączącej starannie wybrane techniki behawioralne wraz z zapewnieniem dzieciom ogromnej porcji dobrej zabawy i relaksacji. Dobór dzieci do grupy terapeutycznej podlega ściśle ustalonym kryteriom CTM, zapewniającym sukces zarówno dla dzieci nieśmiałych jak i dla dzieci z zaburzeniami lękowymi. Raz w miesiącu odbywają się warsztaty dla rodziców. Terapię grupową prowadzą psycholodzy i psychoterapeuci CTM  według autorskich, wystandaryzowanych metod CTM, zapewniających skuteczność procesu grupowego. Dzięki umiejętnie zastosowanym technikom behawioralnym dzieci stopniowo dokonują postępu w zakresie komunikacji i budowania relacji z rówieśnikami. Dzieci i rodzice otrzymują realistyczne zadania obejmujące sferę relacji w rodzinie, a także przejawów odwagi w rożnych środowiskach.

 

 

 

 

CTM Świebodzice

Dla dzieci w wieku : 5-7 lat (liczba dzieci w grupie ograniczona)

Prowadzący:  Renata Apolinarska-Kozar - psycholog, Urszula Jagiełło-logopeda

Czas trwania grupy: 05.10.2024 do 21.12.2024 (z możliwością kontynuacji zajęć - po uzgodnieniu z rodzicami)

Terminy: 1 raz w tygodniu, sobota godz. 11.30 – 12.30

Koszt zajęć terapeutycznych:

Odpłatność za każde zajęcia osobno: 130 zł za zajęcia (60 min)

Koszt warsztatów dla rodziców:

Proponowany 1 warsztat w miesiącu dla rodziców (realizowany oddzielnie i równolegle w czasie warsztatów dla dzieci): 90 zł od osoby lub pary (60min)

Zapisy: tel. 602 55 43 55  świebodzice@ctm.org.pl 
 

CTM Warszawa 

Dla dzieci w wieku : 5-7 lat i 7-9 lat   (liczba dzieci w grupach ograniczona)

Prowadzący:  psycholożki grupa I:  Marzena Zglec- Matwiejczyk, Aleksandra Janus oraz grupa II:  Marzena Zglec- Matwiejczyk i  Kinga Morawska 

Czas trwania grupy:  19.10 do 21.12 (z możliwością kontynuacji zajęć - po uzgodnieniu z rodzicami)

Terminy: 1 raz w tygodniu, sobota godz. 10.00 -11.00 oraz grupa starsza od 11:30 do 12:30.

Koszt zajęć terapeutycznych:

Odpłatność za każde zajęcia osobno: 120 zł za zajęcia (60 min)

Koszt warsztatów dla rodziców:

Proponowany 1 warsztat w miesiącu dla rodziców : 100 zł od osoby lub pary (60min)

Zapisy:  warszawa@ctm.org.pl , tel. 790-792-255

Adres: ul. Wspólna 61
 

CTM Gliwice 

Dla dzieci w wieku : 5-7 lat (liczba dzieci w grupie ograniczona)

Prowadzący:  Karina Machura - psycholog , Ewa Drozdowska - psycholog

Czas trwania grupy: 08.10.2024 do 17.12.2024

Terminy: 1 raz w tygodniu, wtorek 17.00-18.00

Koszt zajęć terapeutycznych:

Odpłatność za każde zajęcia osobno: 130 zł za zajęcia (60 min)

Koszt warsztatów dla rodziców:

Proponowany 1 warsztat w miesiącu dla rodziców (realizowany oddzielnie - online): 70 zł od osoby lub pary (60min)

Zapisy:  slask@ctm.org.pl

CTM Gdańsk 

Prowadzący:  psycholożki Magdalena Kornacka-Kowalewska i Agnieszka Gardzielewska 

Czas trwania grupy: 3 miesiące

Terminy: 1 raz w tygodniu, soboty

Koszt zajęć terapeutycznych:

Odpłatność: 440 zł za miesiąc (4 zajęcia trwające każde 60 min)

Koszt warsztatów dla rodziców:

Proponowany 1 warsztat w miesiącu dla rodziców (realizowany oddzielnie - online): ...od osoby lub pary (60min)

Zapisy:  gdańsk@ctm.org.pl 

 

Program zajęć "Poszukiwacze odwagi! " został opracowany z myślą o następujących celach:
  1. Wzmocnienie  poczucia własnej wartości dziecka
  2. Pomoc dziecku w przełamaniu lęków i schematów
  3. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i społecznych
  4. Budowanie pewności siebie dziecka
  5. Rozwijanie zdolności radzenia sobie w nowych sytuacjach 

WAŻNE: 

Przed rozpoczęciem zajęć grupowych obowiązuje konsultacja z rodzicami umożliwiająca poznanie dziecka i jego sytuacji. W trakcie konsultacji omawiamy również z rodzicem cel pracy i sposoby wzmacniania efektów zajęć w domu rodzinnym. Aby przygotować dziecko na zajęcia grupowe niezbędne jest również spotkanie indywidualne z dzieckiem. Służy ono zbudowaniu poczucia bezpieczeństwa w kontakcie z terapeutą oraz zbadaniu potrzeb dziecka. Okres przygotowania dziecka do zajęć grupowych jest różny. Dzieci nieśmiałe mogą potrzebować tylko jednego spotkania, natomiast dzieci z mutyzmem wybiórczym (selektywnym) lub zaburzeniem lękowym potrzebują zazwyczaj dłuższego okresu przygotowania. Gotowość psychologiczną dziecka do skorzystania z zajęć grupowych ocenia terapeuta prowadzący daną grupę dzieci. Udział dziecka w zajęciach grupowych jako jedynej formie pomocy nie gwarantuje pokonania mutyzmu lub zaburzenia lękowego. Do postępów dziecka znacząco przyczynia się zaangażowanie rodziców: realizacja zadań dla rodziców, udział w warsztatach i konsultacjach dla rodziców czy prowadzenie adekwatnych oddziaływań na terenie placówek edukacyjnych.

 

Program zajęć "Poszukiwacze odwagi! " został opracowany z myślą o następujących celach:

  1. Wzmocnienie  poczucia własnej wartości dziecka

  2. Pomoc dziecku w przełamaniu lęków i schematów

  3. Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych i społecznych

  4. Budowanie pewności siebie dziecka

  5. Rozwijanie zdolności radzenia sobie w nowych sytuacjach 

WAŻNE: 

Przed rozpoczęciem zajęć grupowych obowiązuje konsultacja z rodzicami umożliwiająca poznanie dziecka i jego sytuacji. W trakcie konsultacji omawiamy również z rodzicem cel pracy i sposoby wzmacniania efektów zajęć w domu rodzinnym. Aby przygotować dziecko na zajęcia grupowe niezbędne jest również spotkanie indywidualne z dzieckiem. Służy ono zbudowaniu poczucia bezpieczeństwa w kontakcie z terapeutą oraz zbadaniu potrzeb dziecka. Okres przygotowania dziecka do zajęć grupowych jest różny. Dzieci nieśmiałe mogą potrzebować tylko jednego spotkania, natomiast dzieci z mutyzmem wybiórczym (selektywnym) lub zaburzeniem lękowym potrzebują zazwyczaj dłuższego okresu przygotowania. Gotowość psychologiczną dziecka do skorzystania z zajęć grupowych ocenia terapeuta prowadzący daną grupę dzieci. Udział dziecka w zajęciach grupowych jako jedynej formie pomocy nie gwarantuje pokonania mutyzmu lub zaburzenia lękowego. Do postępów dziecka znacząco przyczynia się zaangażowanie rodziców: realizacja zadań dla rodziców, udział w warsztatach i konsultacjach dla rodziców czy prowadzenie adekwatnych oddziaływań na terenie placówek edukacyjnych.

Poznaj opinie rodziców dzieci, które brały udział w naszej terapii grupowej:

" Lila stała się spokojniejsza, śmielsza, chętniej podejmuje różne wyzwania np. sama chodzi do sklepu po drobne zakupy, pewniej odpowiada na pytania zadane przez obcych ludzi. 

 Lila chętnie chodziła na zajęcia i zawsze wracała z nich zadowolona, mówiła że było "fajnie" i opowiadała o tym co robiła oraz o tym, co ma zrobić na następny raz. Bardzo cieszyła się ze wszystkich upominków oraz z własnoręcznie wykonanych prac.  Terapia grupowa pozwoliła Lilce poznać dzieci z podobnymi problemami, nauczyła ją o nich mówić i pokazała jak sobie z nimi radzić. 

 Dzięki warsztatom poszerzyliśmy wiedzę o rozwoju dziecka na różnych etapach. Mieliśmy okazję wymienić się doświadczeniami z innymi rodzicami. Mieliśmy okazję na chwilę refleksji nad własną postawą wychowawczą  i nabyliśmy umiejętności lepszego porozumiewania się z własnym dzieckiem.  Dla nas i naszego dziecka terapia była bardzo pomocna i bardzo serdecznie dziękujemy".

Rodzice Lili

 "Zauważamy pewne zmiany w zachowaniu Wiktorii. Lepiej potrafi nazwać, opisać co czuje w danej trudnej sytuacji. Za bardzo duży sukces uznajemy to że przełamała się i pokonała lęk z przebieraniem się w strój kąpielowy. Dzięki czemu świetnie bawiła w aquaparku w czasie wyjazdu na ferie. Wiktoria jest bardziej odważna w miejscach publicznych, np. w restauracji sama wróci z toalety i pójdzie do stolika, nawet jeśli musi iść na inne piętro. W szkole natomiast jest bardziej śmiała, chętniej i częściej zgłasza się do odpowiedzi.
Wiktoria otwarcie mówi nam co było fajne, a co mniej w czasie zajęć. Nie lubi wstawać w sobotę i wyruszać z domu w dzień wolny, ale zawsze wraca zadowolona i odtwarza zabawy, które jej się najbardziej podobały, najczęściej zabawy ruchowe, kreatywne i plastyczne. Sama również doszła do wniosku, że dalej potrzebuje chodzić na zajęcia. 
Uważamy, że zajęcia mają bardzo ciekawą formę. Bardzo nam się podoba, że cała rodzina jest zaangażowana w te działania i powoli dostrzegamy ich efekty.
 Zmieniliśmy trochę podejście. Przede wszystkim nie naciskać, nie drążyć tematu, wspierać, starać się zrozumieć daną sytuację i dla rozluźnienia więcej żartować.  

Rodzice Wiktorii

Zauważyłam ze pewniej odzywa się do osób, których nie zna, np Pani w sklepie, jest pewniejszy siebie 

Adam zawsze czeka z niecierpliwością na zajęcia i opowiada co robicie po zajęciach. Uwielbia eksperymenty i zabawy. Zawsze mówi ze bardzo lubi tam chodzić. 

 Uważam ze to co robicie pomaga w jakiś sposób dzieciom i widać ze się stopniowo odblokowują.  Warsztaty dały mi wiele do zrozumienia, pomogły spojrzeć na niektóre rzeczy z dystansem. Uważam też, ze takie zajęcia powinny być dostępne po porodzie dla każdego bo naprawdę uświadamiają rodziców i pozwalają zrozumieć bardziej swoje dzieci. 

Rodzice Adama

"Tak, widzimy pozytywne zmiany. Antek jest odważniejszy, pewniejszy siebie. Przede wszystkim otworzył się w szkole, nawiązał kontakt z kolegami i z koleżankami, a wcześniej z nowymi sąsiadami (przeprowadziliśmy się w czerwcu). Uczestniczy w treningach piłkarskich, gdzie początkowo był jakby obok grupy, a obecnie zdarza się, że na trening chodzi bardziej towarzysko niż dla gry. Czuje się swobodnie, jest ekspresyjny, co wcześniej się nie zdarzało. Wchodzi w dialog z obcymi dorosłymi w naszej obecności, np. w banku, u lekarza, na boisku, nawet w szkole, do kelnera w restauracji. Natomiast wciąż nie odzywa się w sklepie do sprzedawców, w lodziarni. Pod koniec roku szkolnego powiedział, że jest gotowy, aby samemu wejść do szkoły i od tamtego dnia nie odprowadzamy go do schodów (wchodzi sam).  Poprzednie dwa semestry - super. Po każdych zajęciach Antek był podbudowany, pewny siebie i zadowolony. Zawsze chętnie opowiadał o tym, co się działo. Antek był zadowolony z zajęć, chętnie na nie chodził, szczególnie podobały mu się wyjścia na zewnątrz. Był z siebie dumny, że robił zakupy i zamawiał jedzenie w mcdonalds. Żałował, że skończył się semestr i czeka na kolejny. 
 Terapia jest skuteczna, ponieważ widzimy pozytywne rezultaty. Terapia grupowa jest potrzebna, bardzo pomocna i skuteczna. Doceniamy Państwa zaangażowanie, odpowiednie podejście do problemów dziecka i dobór metod wsparcia. Cieszymy się na pomysły, jak i większą ilość zajęć na zewnątrz. 
To duże wsparcie, ponieważ uważamy, że w terapię musimy być zaangażowani wszyscy. Dzięki tym zajęciom otrzymujemy wskazówki jak działać, aby wzmacniać dziecko i wspierać w przezwyciężaniu lęków. Dużo się nauczyliśmy i rozwinęliśmy jako rodzice, staramy się stosować wszelkie wskazówki. Przydatne byłoby, gdyby uczestnicy otrzymywali coś w rodzaju fiszek ze zbiorem haseł, najważniejszych kwestii do zapamiętania i stosowania. 
Jesteśmy bardzo zadowoleni, Antek bardzo miło wspomina spotkania i mówi że szkoda że już nie jeździmy na zajęcia. Bardzo podobały mu się zabawy, które miały miejsce na spotkaniu i fakt że Panie były bardzo zaangażowane w zajęcia. Widzę ogromną zmianę, Antkowi łatwiej jest podejmować nowe wyzwania, dawać sobie szanse na nowe rzeczy, zajęcia. Nawet ostatnio na przedstawieniu w przedszkolu mówił szeptem swoją rolę;) 

Rodzice Antka

" Chętnie samodzielnie robi zakupy. Ostatnio nauczyła się robić salto oraz jeździć na rowerze. Jest śmielsza, taka bardziej "do przodu".  Zajęcia jej się bardzo podobały. Wracała bardzo zadowolona, pełna energii i satysfakcji ze zrobionych rzeczy artystycznych. W chwilach wymagających od Asi decyzyjności, zrobienia jakiegoś kroku robiła ten krok, też potem nawiązywaliśmy do zajęć.

 To bardzo dobrze zorganizowane zajęcia i duża pomoc dla dzieci i rodziców. Uważamy te zajęcia za bardzo wartościowe, wzmacniające poczucie własnej wartości i wiarę we własne siły i własną moc.

Tak. Wiemy co powtarzać dzieciom-pozytywne "dasz radę". Nie wzbudzać lęku. Dodawać odwagi i zachęcać. Również znaleźć czas dla siebie, szczęśliwy rodzic to szczęśliwe dziecko. Jesteśmy bardziej świadomi tego nad czym trzeba pracować i jak to robić. Dziękuję za ogromną pomoc:)

Rodzice 

"Gucio jest odważniejszy i nie poddaje się po pierwszej porażce.. Nie opowiadał zbyt dużo o zdjęciach, ale bardzo chętnie chodził. Podobała mu się gra "Myszka Miki gra w guziki" i wniósł to do repertuaru naszych zabaw ;) Bardzo fajna inicjatywa pozwalającą dziecku mierzyć się z problemem w większej grupie i pokazująca, że  każdy z nas mierzy się z jakimiś problemami, a nie tylko on.

Tak, większą świadomość wpływu naszego zachowania na samoocenę dziecka i konieczność zaopiekowania się sobą. Było bardzo dobrze."

Rodzice Gustawa

"Natalia ośmieliła się troszkę do innych dzieci. Już w przedszkolu nie stoi na środku sali, tylko po przyjściu idzie bawić się do innych dzieci. Ostatnio bawiła się na placu zabaw z obcą dziewczynką, co stanowi duży postęp.

Natalia była zadowolona z zajęć. Chętnie na nie chodziła. Podobały się jej gry, zabawy i wyzwania wymyślane przez Panie prowadzące zajęcia. Chętnie opowiadała o tym co działo się na zajęciach.

Warsztaty dla rodziców były prowadzone w sposób bardzo ciekawy. Pozwalały zrozumieć nam rodzicom co czuje nasze dziecko podczas, gdy my nie potrafiliśmy zrozumieć dlaczego nasze dziecko tak się zachowuje, dlaczego jest takie nieśmiałe."

Mama 7-letniej Natalii

"Dostrzegam zmiany związane w szczególności  z większą odwagą. Dotychczas córka tylko stała lub siedziała w przedszkolu przy stoliku. Teraz bierze udział w zabawach ruchowych, korzysta z toalety i próbuje nowych posiłków.

Po każdych zajęciach Pati opowiadała co robiła na zajęciach z wielką radością.  Wiele razy chciała częściej przyjeżdżać.

Warsztaty dla rodziców oceniam na „tak”. Są bardzo potrzebne. Poruszane tematy były niby oczywiste, ale w danej sytuacji źle się do tego podchodziło, np. metodę małych kroków z powodu małych postępów chce się odpuścić, a jest to niekorzystne."

Mama 6-letniej Patrycji

"Bartek zaczyna się częściej odzywać w miejscach publicznych. Swobodnie rozmawia z kolegami i koleżankami z przedszkola. Jest bardziej śmiały.

Bartek o samych zajęciach nie mówił dużo, ale bardzo chętnie przyjeżdżała na kolejne spotkanie.

Warsztaty dla rodziców były bardzo ciekawe. Wiele z zaprezentowanych sposobów pracy z dzieckiem nauczyły nas rozmawiać z dziećmi, patrzeć na ich problemy ich oczami, pomagać im rozwiązywać trudności, a nie dawać gotowe rozwiązania. W pracy z Bartkiem bardzo przydała się metoda małych kroków, dzięki niej zaczął rozmawiać w przedszkolu.

Mama, 5-letniego Bartka

"Dziecko jest znacznie bardziej otwarte w kontaktach z innymi dziećmi. Nadal odczuwa strach, ale znacznie szybciej sobie z nim radzi. Bierze udział w przedstawieniach w przedszkolu.

Lila była zadowolona z zajęć, chętnie opowiadała o zabawach, w których uczestniczyła.

Jesteśmy zadowoleni z warsztatów dla rodziców, choć powinniśmy poświęcić więcej czasu na wdrożenie działań."

Tata 7-letniej Lilki

"Nadia jest bardziej radosna, chętniej odzywa się w grupie rówieśników. Małe zmiany w stosunku do dorosłych.

Nadii bardzo podobały się zajęcia, chętnie w nich uczestniczyła.

Warsztaty dla rodziców były pomocne."

Mama 7-letniej Nadii

"Aurelka jest spokojniejsza. Nie wpada w ataki gniewu jak wcześniej. W dalszym ciągu jest wstydliwa i lubi się  nie odzywać, ale widać zmiany w chęci bycia samodzielnym: na placu zabaw nie potrzebuje opieki rodzica i jego bliskiej obecności, idąc do kogoś w gości nie ma większego problemu w nawiązaniu kontaktu z innymi dziećmi. Będąc w miejscach publicznych sama raczej nie poprosi, ale nie wstydzi się aż tak , jak to było do tej pory.

Aurelka zawsze chodziła na zajęcia z ogromną chęcią i zapałem, darzyła panie wielką sympatią.

Dla mnie omawiane tematy na warsztatach dla rodziców były bardzo pomocne. Szczególnie jeśli chodzi o relacje jakie często pojawiają się w zachowaniu rodziców w różnych sytuacjach, na które nie zwraca się uwagi, a mogą być ważne dla dziecka i wpływać na jego zachowanie. Przedstawione ćwiczenia pozwalały trochę wejść w rolę dziecka lub rodzica w danej sytuacji. Ja powoli zaczynam widzieć swoje błędy i zastanawiać się zanim coś powiem.

Podobały mi się zadania domowe, gdzie dziecko mogło powiedzieć co i jak robiło na zajęciach, kontynuować zadanie w domu i dowiedzieć się czegoś więcej o swoim rodzicu, np. czego on sam się boi, mieć możliwość spędzenia więcej czasu z dzieckiem i wzmocnienia więzi między sobą. Wydaje mi się, że niektóre zadania wzmacniały u dziecka poczucie, że może więcej rodzicowi powiedzieć i może mu zaufać.

Mama 5-letniej Aurelki

"Dostrzegam u mojej córki większą pewność siebie, otwartość na kontakt z dziećmi, podejmowanie rozmowy z rówieśnikami, z lekarzem, z ciocią.

Nadia mówiła, że zajęcia są super, fajne panie, zabawy i naklejki. Chętnie przyjeżdżała na zajęcia. Z uśmiechem i radością wspomina każde spotkanie.

W naszym przypadku warsztaty dla rodziców były bardzo pomocne. Dzięki nim wiemy jak rozwiązać niektóre trudne sytuacje, z którymi musi zmierzyć się nasze dziecko."

Mama 6-letniej Nadii

"Maks stał się bardziej odważny, mówi w przedszkolu. Rozmawia z paniami nauczycielkami, z dziećmi, z sąsiadami. Jeszcze czasami ma strach przed czymś zupełnie nowym, ale widać że stara się z tym walczyć. Syn był bardzo zadowolony z zajęć. Zawsze z utęsknieniem wyczekiwał czwartku, chciał jeździć na zajęcia. Był smutny, gdy nie mógł uczestniczyć, np. z powodu przeziębienia.

Warsztaty dla rodziców były bardzo pomocne chociażby w zrozumieniu tego, że dziecko nie robi specjalnie tego, że nie mówi.

Tata 5-letniego Maksa

Syn stał się bardziej otwarty. Chętniej opowiada o swoich problemach i sam stara się je rozwiązywać. Jest pozytywniej nastawiony do życia i ma lepsze kontakty z rówieśnikami. Syn bardzo chętnie uczestniczył w zajęciach, nie mógł się ich doczekać.

Mama 9-letniego Patryka

W odpowiedzi na Pani pytania z pewnością polecę zajęcia dla dzieci wymagających przepracowania tematu lęku i stresu. Syn bardzo chętnie uczestniczył w zajęciach, mimo pewnych ograniczeń myślę, że wyniósł z nich konkretną wiedzę na temat swoich lęków i obaw, oby to przeniosło się na praktyczne zastosowanie szczególnie w szkole.

Syn zawsze po zakończonych zajęciach chwalił się swoimi "małymi sukcesami" i wrażeniami, był pozytywnie nastawiony do nich i w miarę możliwości starał się stosować poznane techniki w życiu codziennym. Mam nadzieję, że z czasem to będzie jeszcze procentowało.

Mama 9-letniego Roberta

Zdecydowany wzrost samooceny,  prawie przestały występować wypowiedzi "nie nadaję się, nie potrafię, jestem słaby, jestem do niczego ..." itp. 

Piotrek po każdych zajęciach był zachwycony, a teraz cały czas dopytuje się: czy jeszcze będą takie zajęcia i kiedy.

Mama 7-letniego Piotrka